יום שלישי, 16 בספטמבר 2014

"במקום שיש בו חלום, שם תימצא גם הדרך" - שיתוף פעולה מדהים בין ב"ס "קוגל" לבין ב"ס "עמל"


(כתבה בפורום חולון - 16 ספטמבר 2014)
תלמידי תיכון "קוגל" ייצאו למסע בפולין יחד עם תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד "עמל" 

משלחת ייחודית ובלתי שגרתית תצא מחולון למסע בפולין בחודש הבא. מדובר ב-72 תלמידי תיכון "קוגל" וב-5 תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד "עמל", שילוו במורים, בהורים ובמדריכים במסע המרגש. למשלחת יצטרף גם יו"ר אקי"ם חולון, מיקי שילינגר. 

מזה כעשור, פועל תיכון "קוגל" בשיתוף עם בית הספר "עמל", בו לומדים תלמידים בעלי פיגור שכלי קל עד בינוני וזאת במסגרת תכנית "של"ח בשבילי הלב", במסגרתה חטיבות ביניים ובתי ספר תיכונים משתפים פעולה עם בתי ספר בהם לומדים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בין הפעילויות שנערכות לאורך כל השנה: טיולים משותפים, פעילויות בחגים ועוד.

את היוזמה למשלחת פורצת הדרך הגו אבי לוזון, מורה ורכז של"ח ב"קוגל" וענת אנג'ל, מנהלת "עמל", שגברו על קשיים רבים במהלך הדרך. התלמידים הוכנו למסע בידי אנשי מקצוע, בהתאם לרמתם ובין היתר, השתתפו בימי עיון וערכו חזרות לטקסים שיקיימו באתרים בפולין, דוגמת: המחנות טרבלינקה, מיידנק ואושוויץ-בירקנאו. התלמידים ייפגשו גם עם בני נוער פולנים הלומדים בבית ספר בטרנוב.

לדברי ראש העיר, מוטי ששון: "בימים בהם מדברים על קבלת האחר, השונה מאתנו, אין דוגמה יפה מזאת המיישמת את הדיבורים הלכה למעשה. כל הכבוד לתלמידי 'קוגל', לתלמידי 'עמל' ולמוריהם, על הרצון הטוב, על ההשקעה ועל כך שגברו על כל המכשולים. כולי תקווה שבתי ספר נוספים ילכו בדרכם ויוכיחו לכולנו שבמקום בו יש חלום, תימצא גם הדרך להגשימו".




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה